چاپ سلفون opp چیست ؟

چاپ سلفون opp چیست ؟

چاپ سلفون OPP

در این مقاله قصد داریم به اطلاعاتی در مورد چاپ روی سلفون opp بپردازیم. اما در ابتدا در مورد سلفون opp توضیح می دهیم.

در اکثر بسته بندی های مواد غذایی چاپ روی سلفون opp انجام می شود. اگر تا به حال برای شما سوال پیش آمده که چاپ روی بسته بندی ها چگونه صورت می گیرد، بهتر است تا آخر این مطلب را بخوانید تا جواب سوال خود را بگیرید.

سلفون opp چیست؟

Opp به معنای پلی پروپیلن می باشد؛ که در واقع مخفف شده کلمه polypropylene oriented است. در صنعت علاوه بر opp نام bopp  نیز به آن تعلق دارد. علاوه بر این معروف به ترسبافون هم می باشد. زیرا این سلفون ساخته شده از پلی پروپیلن جهت دار می باشد. این نوع سلفون در کل دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و در اکثر بسته بندی مواد غذایی ، ظروف،قطعات صنعتی و … از آن استفاده می گردد. زیرا متریال این سلفون از سلولز طبیعی است. به طوری که اصلا در آن از مواد مضر و فلز های سنگین استفاده نشده است. همچنین قابلیت بسیار زیادی در چاپ پذیری، لمینت پذیری ،دوخت حرارتی و انعطاف پذیری زیادی دارد‌ به غیر از این قابلیت، دارای سطحی یکدست که مانع از ورود اکسیژن و هوا به داخل بسته می شود، است. همین امر موجب شده تا محصول ماندگاری زیاد و تازگی داشته باشد.

چاپ انواع سلفون های ترسبافون OPP با بهترین کیفیت و کمترین قیمت

09132132667

چاپ روی سلفون OPP چگونه انجام می شود؟

چاپ روی سلفون opp را ‏به دو صورت با دستگاههای فلکسو و هلیو  انجام می گردد. تولید کننده می تواند با توجه به خصوصیات و وزن و کیفیت چاپ طبق نظر مشتری نوع دستگاه را انتخاب کند. به طور کلی هر دو دستگاه  کیفیتی عالی دارند.برای انجام چاپ نسبت به وزن زیر 1تن از دستگاه فلکسو با استفاده از کلیشه ژلاتینی انجام میگردد که کیفیت چاپ و رزولویشن تصویر نسب به چاپ هلیون پایین تر میباشد.ولی با پیشرفت دستگاههای چاپ فلکسو این مشکل کیفیت برطرف شده و میتوان برای داشتن کیفیت چاپ عالی از دستگاه چاپ فلکسو 8الی 10رنگ میتوان استفاده کرد که کیفیت بسیار بالایی دارد.

چاپ سلفون با دستگاه فلکسو

چاپ سلفون با دستگاه فلکسو

زمانی که مشتری کیفیت بسیار بالا و رزولیشن تصویر بسیارعالی میخواهد میتوان از دستگاه چاپ هلیو که با کلیشه فلزی سیلندر چاپ میگردد استفاده کرد .فقط وزن این چاپ و لمینت با این دستگاه حداقل باید 1500کیلو باشد که کیفیت بسیار خوب دارد و کلیشه های سیلندر از نظر استهلاک بسیار پایینتر از کلیشه ژلاتینی میباشد

چاپ سلفون با دستگاه هلیو

چاپ سلفون با دستگاه هلیو

 

 

 

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید