سلفون بسته بندی مواد غذایی چیست؟

سلفون بسته بندی مواد غذایی چیست؟

علاوه بر کاربرد بسیار زیاد سلفون در بسته بندی صنایع غذایی یا صنعتی مانند حبوبات،پوشاک،دخانیات و … که از این روکش ها در صنایع غذایی به طور نامحدودی استفاده می شود. سلفون های شفاف یا آلومینیومی به طور گسترده ای برای بسته بندی مواد غذایی  در جهت ممانعت از ورود هوا ، آلودگی یا ممانعت از ورود نور خورشید و فساد این مواد استفاده می گردند.

در حالت مقابل این سلفون ها، از سلفون های صدفی برای حفظ موادی که نیازمند برودت دمایی برای نگهداشت بهداشتی هستند، به طور گسترده ای استفاده می گردد مانند بستنی یا نمک و…

سلفون های شفاف برای بسته بندی موادی استفاده می شود که مقاومت بیشتری در برابر اثرات زیان بار نور خورشید دارند.  مانند حبوبات که مثالی از این مواد غذایی هستند.

cellophane bopp

سلفون چاپی

سلفون بسته بندی مواد غذایی

 سلفون های نایلونی شفاف متشکل از متریال پلی پروپیلن، علاوه بر بسته بندی مواد غذایی در بخش حفاظتی در محصولاتی مانند مبلمان ها استفاده می شوند. سلفون های مختلف چاپی قابلیت نقش پذیری را توسط دستگاه های مخصوص و در چاپخانه های سلفون دارند. فیلم های سلفون bopp چه به صورت دستی و یا توسط دستگاه های مخصوص به صورت خودکار بر محصولات متنوع می نشیند. این فیلم های با متریال پلی پروپیلنی، دمای ذوب بالاتری نسبت به نایلون های عرضه شده در بازار دارند و در برابر اشعه نور آفتاب و ذوب شدن مقاوم می باشند.

ارزش بسته بندی

چرا بسته بندی می کنیم؟

جواب به این پرسش کم و بیش واضح است. مواد مختلف برای استفاده در زمان مشخص، نیازمند سلامت بودن و در دسترس ماندن هستند. ماندگاری این مواد که ممکن است در فصل خاصی موجود باشند شرط است. چاپ و بسته بندی این مواد، این امکان را فراهم می سازد که یک فرآورده با مشخصات روشن برای مدت های طولانی ماندگار باشد.

این فرآیند خسارات وارده به بخش صنایع غذایی را به طور ملموسی کاهش می دهد. در کنار این امر، تکنولوژی نانو  با بهبود خواص مواد، بهینه سازی گسترده ای را شروع کرده است.

جایگاه استفاده از سلفون در میان مردم بالاتر بوده و از این محصولات به طور گسترده استفاده می شود. ارگانیک بودن مواد روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند و استفاده از مواد تا حد ممکن طبیعی، در فرایند بسته بندی همین مسیر را می پیماید.

بسته بندی های شکیل و زیبا هم جای خود دارند و موجب اشتیاق فراوان خریداران به سمت برند های مشخصی می شود. بسته بندی یک هنر است. هنر بسته بندی و تکنیک های آن ارزش زیادی برای تولید کنندگان مختلف به همراه می آورد.

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید