سلفون صدفی چیست؟

سلفون صدفی چیست؟

سلفون صدفی از پر استفاده ترین نایلون های بسته بندی و همچنین پرمصرف ترین نوع بسته بندی های انواع مواد غذایی است، که در حالت عادی بی رنگ و شفاف بوده و پس از اضافه کردن مواد اولیه افزودنی ، به رنگ سفید شیری (صدفی) در می آید.

سلفون صدفی چیست ؟

با مخلوط کردن مواد اولیه پ پ با افزودنی مستربچ یا همان تثبیت کننده رنگ صدفی فیلم های سلفونی با رنگ پایه صدفی یا همان شیری تولید می گردد.

سلفون ها با توجه به فرایند تولید ، دستگاه تولید و نوع مواد اولیه در انواع مختلف تقسیم بندی می گردد که شامل گزینه های زیر است.

برای آشنایی بیشتر با سلفون صدفی و کاربرد های آن می توان به بسته بندی هایی که تولید کنندگانی که همیشه در حال استفاده از آن هستند اشاره کرد. تولیدگان چاپ سلفون بستنی، پلاستیک بسته بندی نمک طعام، لیبل های بطری نوشابه و بی شمار کالا دیگر اشاره کرد.

سلفون صدفی چیست

سلفون صدفی چیست

انواع سلفون صدفی و مواد اولیه تشکیل دهنده آن

سلفون OPP  : فیلم های OPP دارای ویژگی تک محوره می باشد، به این معنا که با کشیدن آن از یک طرف کشسانی مشاهده خواهید کرد. از ویژگی های این نوع می توان به خاصیت کشسانی بالا، مقاومت بالا حتی در ضخامت های کم و قابلیت بازیافت اشاره کرد.

سلفون BOPP  : فیلم های BOPP یکی دیگر از پرمصرف ترین محصولات پلیمری که انعطاف پذیر است که برای بسیاری از بسته بندی های مواد غذایی و کالا در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پلی پروپیلن به صورت دو محوره تولید می گردد که با کشیدن آن، خاصیت کشسانی دو طرفه مشاهده خواهید کرد. این ویژگی باعث افزایش مقاومت و کارایی این فیلم سلفونی می گردد.

سلفون CPP  : فیلم های CPP کمتر به عنوان بسته بندی های تک لایه مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر به عنوان یک لایه اضافه لمینتی برای افزایش دوخت پذیری استفاده می گردد. حتما تا به حال بسته بندی های مواد غذایی مثل شکر یا تنقلاتی که به سختی باز می شوند و نیازمنده یک وسیله تیز برای باز کردن آن است را دیده اید، در این نوع از بسته بندی ها یک لایه CPP برای افزایش مقاومت و دوخت پذیری با لایه محصولی دیگر لمینت شده و مورد استفاده قرار میگیرد.

سلفون لیبل صدفی

سلفون لیبل صدفی

تشخیص تفاوت میان سلفون OPP و BOPP از جهت شکل ظاهری حتی برای تولیدکنندگان نیز کار بسیار دشواری است چرا که bopp در واقع همان opp است البته کمی مستحکم تر و قوی تر به همراه چاپ پذیری عالی و وضوح بیشتر.

تنها تفاوت این دو نوع سلفون را میتوان در فرایند کشسانی آنها دانست که opp از یک طرف و bopp از دو طرف دارای ویژگی کشسانی است. منظور ما کشسانی بیشتر نیست، بلکه کشش از دو طرف است.

سلفون صدفی

سلفون صدفی

 

 

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید