نایلكس و نایلون چیست؟

نایلكس و نایلون چیست؟

نایلكس و نایلون کدامند و تفاوت نایلون و نایلکس در چیست؟

در كشور ما نایلكس همان مواد پلی اتیلن سنگین است كه بیشتر به شكل نایلون یا نایلکس ركابی فروشگاهی مورد مصرف قرار می گیرند. در كشورهای دیگر نایلكس یا نایلون به این معنا نیستند و اینكه چگونه و چه زمان این محصولات این گونه نام گذاری شدند منبع موثقی در دست نیست ولی یكی از همكاران در یکی از شركتهای تولیدی می گوید كه این نام را زمانی كه آقای منوچهری (موسس شركت نایلكس) در سال ١٣٥٥ آغاز به كار كرده روی محصولات خود گذاشته و از آن به بعد این محصول با این نام خوانده شد، چه این موضوع درست باشد چه نادرست، در کشور ما نایلکس و نایلون این معنا را پیدا کرده است.

فیلم پلی اتیلن سبك را بیشتر همكاران و مصرف كننده ها “نایلون” می نامند و محصولاتی كه در بازار می توان به آنها اشاره كرد:

اما تفاوت میان نایلكس و نایلون 

تفاوت میان نایلون و نایلكس در ظاهر این است كه ،شیشه ای و براق و نرم ،لطیف است ولی نایلكس خشك و مات و در تولید، نایلكس را می توان با ضخامت بسیار نازک  كه تعداد هر برگ در یك كیلو بیشتر است تولید كرد اما برای نایلون به این راحتی نمیتوان جنس نازك تولید كرد. البته با دستگاههای بسیار پیشرفته که در تولیدی کیمیا موجود میباشد این امکان فراهم شده که بتوانیم نایلون نازک درحد نایلکس را تولید کنیم.

برای نایلكس می توان محصولات زیر را مثال زد:

در پایان یک مثال  برای فرق نایلون و نایلکس میزنیم که راحت تر قابل درک باشد، پلاستیک هایی که نرم هستند و وقتی مچاله میکنیم کمتر صدا میدهند نایلون هستند، و آنهایی که بعد از مچاله شدن صدا میدهند ( به اصطلاح خش خش میکنند ) نایلکس هستند.

 

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید